Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Education 2019 --- geografie --- wetenschappelijk onderzoek --- onderwijsstrategie
Choose an application
Français langue étrangère --- Didactische vaardigheid --- Onderwijsstrategie --- Frans --- Didactische werkvorm
Choose an application
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl
Leerprocessen --- Betrokkenheid --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Leerproces --- Leerstrategie --- Onderwijsstrategie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Bij actief leren staat de betekenisvolle leertaak centraal. Dit boek besteedt veel aandacht aan uiteenlopende betekenisvolle leertaken, met veel concrete voorbeelden. daarnaast legt het boek uit wat (toekomstige) docenten kunnen doen om leerlingen op het leren aan de betekenisvolle leertaak voor te bereiden, tijdens het leren te begeleiden en achteraf betekenisvol te beoordelen
Leren leren ; basisonderwijs --- Zelfstandig werken --- 471.4 --- Leren leren --- Didactiek; algemeen --- didactiek --- onderwijsstrategie --- studievaardigheden --- leerlingbegeleiding --- onderwijsleerprocessen --- leerlingen --- studieresultaten --- lesgeven --- competenties --- basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- Didactiek --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl
Betrokkenheid --- Feedback --- Basisonderwijs --- Aandacht --- Leren --- 454.23 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leerstrategieën --- didactische principes --- Leerprocessen --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Leerproces --- Leerstrategie --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Veel scholen vinden leerlingbetrokkenheid belangrijk. In de praktijk blijft dit echter vaak beperkt tot de leerlingenraad of een leerlingenquête. Russell Quaglia en Michael Corso laten in dit boek zien hoe je leerlingen daadwerkelijk een stem geeft in het onderwijs. Op basis van gesprekken met duizenden leerlingen, van primair tot universitair onderwijs, ontwikkelden ze het aspiratiemodel, waarin duidelijk wordt welke condities scholen kunnen creëren om leren betekenisvol te maken.Ze dagen onderwijsprofessionals uit het lef te hebben om echt te luisteren naar leerlingen. Ze beschrijven hoe je leerlingen betrekt bij het leerproces, hen begrijpt én inspireert. Zo worden leerlingen daadwerkelijk onderwijspartners, die op school worden gesteund bij het waarmaken van hun dromen voor de toekomst.Lef om te luisteren is de Nederlandse vertaling en bewerking van Student Voice. Wieke de Jager, Ingrid Paalman en Mariëlle Taks hebben het boek vertaald om het Nederlandse onderwijs te laten kennismaken met het aspiratiemodel. In hun visie is opbrengstgericht werken gebaseerd op harde én zachte data en is de stem van de leerling daarvan een belangrijk onderdeel.
Leerlingparticipatie ; onderwijs. --- leerlingenparticipatie --- leerlingen --- communicatie --- onderwijssocialisatie --- Leerlingenparticipatie --- Betrokkenheid --- Basisonderwijs --- Leerlingparticipatie --- 450.42 --- 371.21 --- Onderwijssociologie --- Onderwijs --- Didactische principes --- Zelfbeeld --- Relatie leraar - leerling --- Onderwijsstrategieën --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
In elke groep zitten er een paar: leerlingen die zich moeiteloos bewegen in de getallenwereld, ingewikkelde oplossingsstrategieën gebruiken en rekenen pas een leuk vak vinden wanneer de reguliere lesstof ophoudt. Sterke rekenaars hebben vaak meer leerhonger dan de rekenmethode kan stillen. Er is wel veel plusmateriaal rekenen verkrijgbaar, maar in de praktijk betekent dit dat de sterke rekenaar hiermee, vaak buiten het lokaal, zelfstandig aan het werk moet.In dit boek worden verschillende typen sterke rekenaars aan u voorgesteld en wordt besproken welke onderwijsaanpassingen er mogelijk en nodig zijn binnen een reguliere rekenles. Ook wordt aandacht besteed aan het realiseren van onderwijsaanpassingen buiten de groep en in voltijds hoogbegaafdenonderwijs.Elk hoofdstuk bevat veel praktijkvoorbeelden en sluit af met een stuk gereedschap om direct in jouw eigen rekenles in te zetten.
rekenen --- rekenonderwijs --- basisonderwijs --- #PBIB:+111.54 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Rekenen --- Differentiatie --- Onderwijsstrategieën --- Hoogbegaafde kinderen --- Onderwijsstrategie --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Innovatief onderwijs ontwerpen legt aan de hand van heldere voorbeelden uit wat de principes van het 4CID-model zijn en hoe deze toegepast kunnen worden om tot een integraal ontwerp voor een onderwijsprogramma te komen. De principes bestaan uit het ontwerpen van leertaken, beoordelingsinstrumenten, de volgorde van leertaken in het onderwijsprogramma, ondersteunende informatie, procedurele informatie en deeltaakoefening. Het boek is zeer logisch en overzichtelijk gestructureerd, aan elk principe is een hoofdstuk gewijd. Een lijst met uitgelegde kernbegrippen completeert het boek. Innovatief onderwijs ontwerpen richt zich op studenten en docenten die betrokken zijn bij het ontwerpen of herontwerpen van onderwijs, bijvoorbeeld bij onderwijskunde en lerarenopleidingen.
Onderwijs --- Educatief ontwerpen --- Didactiek --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvernieuwing --- 37.02 --- hoger onderwijs --- onderwijsinnovatie --- 489.4 --- didactiek --- onderwijsvernieuwing --- competenties --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijsorganisatie --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- competentiegericht onderwijs --- onderwijsstrategie --- onderwijsontwikkeling
Choose an application
De negen verhalen in dit boek volgen de belevenissen van Mevrouw Olifant en Professor Aap. Zij proberen de inwoners van het bos te helpen bij het oplossen van de problemen waar ze tegenaan lopen, problemen die vragen om een verandering. Beiden hebben de beste bedoelingen. Professor Aap helpt de inwoners van het bos volgens de traditionele of wel de probleem-georiënteerde methode. Mevrouw Olifant hanteert de Oplossingsgerichte methode.De eerste drie verhalen beschrijven een aantal aannames over verandering en leren; de volgende drie laten zien hoe Oplossingsgericht Werken ingezet kan worden om zelfgestuurd leren in de klas te faciliteren. De laatste drie verhalen beschrijven een aantal Oplossingsgerichte strategieën die ingezet kunnen worden om gedrag in de klas te veranderen en de sfeer te verbeteren.Na ieder verhaal volgen suggesties voor zelfreflectie, creatieve verwerkingsactiviteiten voor in de klas en casussen. Doel van dit boek is om leerkrachten kennis te laten maken met verschillende oplossingsgerichte strategieën en suggesties om die door eigen toevoegingen persoonlijker en daarmee effectiever te maken.Vertrouwen in ieder kind is een uitnodigend boek met direct toepasbaar 'gereedschap' voor de leerkracht en de leerling. Het oplossingsgericht werken is een wetenschappelijk verantwoorde methode, uitstekend geschikt voor toepassing op school.https://www.swpbook.com/boeken/114/onderwijs-algemeen/1954/vertrouwen-in-ieder-kind
474.21 --- Leerlingbegeleiding --- oplossingsger --- Didactische werkvormen --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- oplossingsgericht werken --- didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- vertrouwen --- Verhalen --- Vertrouwen --- Oplossingsgericht werken --- Probleemoplossend denken --- Werkvormen --- Onderwijsstrategieën --- Coaching --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Verhaal --- Werkvorm --- Onderwijsstrategie
Choose an application
WAAROM MOETEN KINDEREN NOG UIT HET HOOFD LEREN? WORD JE DOOR MEER VAKKENNIS AUTOMATISCH EEN BETERE LERAAR? HOE ZET JE EEN HELE KLAS OPTIMAAL AAN HET DENKEN? Lesgeven kun je niet aan de hand van een checklist. Er is geen lijst van recepten die ervoor zorgt dat leerlingen dag na dag een geijkt stappenplan doorlopen en aan het eind van het schooljaar de juiste leerstof kunnen opdreunen. Niet alles werkt bij iedereen met hetzelfde resultaat of in dezelfde context. Maar dat betekent niet dat er geen hulpmiddelen zijn die impact hebben. In dit boek gaat pedagoog Pedro De Bruyckere vanuit die gedachte op zoek naar methoden die écht werken, en onderzoekt hij in welke omstandigheden ze werken, voor welke doelgroep, en waarom. Klaskit levert een praktisch beeld op van wat leren inhoudt en schept overzicht in de massa aan tegenstrijdige ideeën over onderwijs. Want wie onder meer weet hoe je effectieve feedback geeft, hoe je het best een relatie opbouwt met je leerlingen en wat een sterke schoolvisie kan opleveren, heeft de tools in handen om een topleraar te worden.
Onderwijspraktijk ; Didactiek. --- klassenmanagement --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- reflectie (psychologie) --- Onderwijspraktijk --- Didactiek --- lerarenschap --- lesgeven --- #PBIB:+110.10 --- didactiek --- Lesgeven --- Leren leren --- 454.2 --- Onderwijsstrategie --- leren leren --- onderwijsstrategieën --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 371.3 --- Onderwijsstrategieën --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leraren --- 268 --- 371.13 <493> --- 371.13 <493> Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding--België --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding--België --- 268 Catechese. Enseignement de religion --- 268 Catechese. Godsdienstonderwijs --- Catechese. Enseignement de religion --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Didactics --- lerarenopleiding --- werkvormen en leeractiviteiten --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|