Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Debates in geography education
Authors: ---
ISBN: 9781138672581 9781315562452 9781317204381 9781138672574 Year: 2017 Publisher: Milton Park, Abingdon, Oxon ;New York, NY Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours, activités, corrigés
Authors: ---
ISBN: 9782090382426 2090382422 Year: 2017 Publisher: Paris CLE International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Betrokkenheid : de sleutel tot beter leren : beknopte uitgave
Authors: ---
ISBN: 9789461182289 9461182287 Year: 2017 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl


Book
Actief leren : bronnenboek
Authors: ---
ISBN: 9789001877712 9001877710 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij actief leren staat de betekenisvolle leertaak centraal. Dit boek besteedt veel aandacht aan uiteenlopende betekenisvolle leertaken, met veel concrete voorbeelden. daarnaast legt het boek uit wat (toekomstige) docenten kunnen doen om leerlingen op het leren aan de betekenisvolle leertaak voor te bereiden, tijdens het leren te begeleiden en achteraf betekenisvol te beoordelen


Book
Betrokkenheid : de sleutel tot beter leren
Authors: ---
ISBN: 9789461182227 9461182228 Year: 2017 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl


Book
Lef om te luisteren : met leerlingen werken aan de kwaliteit van onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789492525079 Year: 2017 Publisher: Zoetermeer Uitgeverij Pica Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel scholen vinden leerlingbetrokkenheid belangrijk. In de praktijk blijft dit echter vaak beperkt tot de leerlingenraad of een leerlingenquête. Russell Quaglia en Michael Corso laten in dit boek zien hoe je leerlingen daadwerkelijk een stem geeft in het onderwijs. Op basis van gesprekken met duizenden leerlingen, van primair tot universitair onderwijs, ontwikkelden ze het aspiratiemodel, waarin duidelijk wordt welke condities scholen kunnen creëren om leren betekenisvol te maken.Ze dagen onderwijsprofessionals uit het lef te hebben om echt te luisteren naar leerlingen. Ze beschrijven hoe je leerlingen betrekt bij het leerproces, hen begrijpt én inspireert. Zo worden leerlingen daadwerkelijk onderwijspartners, die op school worden gesteund bij het waarmaken van hun dromen voor de toekomst.Lef om te luisteren is de Nederlandse vertaling en bewerking van Student Voice. Wieke de Jager, Ingrid Paalman en Mariëlle Taks hebben het boek vertaald om het Nederlandse onderwijs te laten kennismaken met het aspiratiemodel. In hun visie is opbrengstgericht werken gebaseerd op harde én zachte data en is de stem van de leerling daarvan een belangrijk onderdeel.


Book
Sterke rekenaars in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789065080998 9065080996 Year: 2017 Publisher: Amersfoort CPS onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In elke groep zitten er een paar: leerlingen die zich moeiteloos bewegen in de getallenwereld, ingewikkelde oplossingsstrategieën gebruiken en rekenen pas een leuk vak vinden wanneer de reguliere lesstof ophoudt. Sterke rekenaars hebben vaak meer leerhonger dan de rekenmethode kan stillen. Er is wel veel plusmateriaal rekenen verkrijgbaar, maar in de praktijk betekent dit dat de sterke rekenaar hiermee, vaak buiten het lokaal, zelfstandig aan het werk moet.In dit boek worden verschillende typen sterke rekenaars aan u voorgesteld en wordt besproken welke onderwijsaanpassingen er mogelijk en nodig zijn binnen een reguliere rekenles. Ook wordt aandacht besteed aan het realiseren van onderwijsaanpassingen buiten de groep en in voltijds hoogbegaafdenonderwijs.Elk hoofdstuk bevat veel praktijkvoorbeelden en sluit af met een stuk gereedschap om direct in jouw eigen rekenles in te zetten.


Book
Innovatief onderwijs ontwerpen : de ontwerpprincipes van het 4CID-model.
Authors: --- ---
ISBN: 9789001886318 9001886310 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Innovatief onderwijs ontwerpen legt aan de hand van heldere voorbeelden uit wat de principes van het 4CID-model zijn en hoe deze toegepast kunnen worden om tot een integraal ontwerp voor een onderwijsprogramma te komen. De principes bestaan uit het ontwerpen van leertaken, beoordelingsinstrumenten, de volgorde van leertaken in het onderwijsprogramma, ondersteunende informatie, procedurele informatie en deeltaakoefening. Het boek is zeer logisch en overzichtelijk gestructureerd, aan elk principe is een hoofdstuk gewijd. Een lijst met uitgelegde kernbegrippen completeert het boek. Innovatief onderwijs ontwerpen richt zich op studenten en docenten die betrokken zijn bij het ontwerpen of herontwerpen van onderwijs, bijvoorbeeld bij onderwijskunde en lerarenopleidingen.


Book
Vertrouwen in ieder kind : oplossingsgerichte verhalen en werkvormen voor in de klas
Authors: ---
ISBN: 9789088507212 Year: 2017 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De negen verhalen in dit boek volgen de belevenissen van Mevrouw Olifant en Professor Aap. Zij proberen de inwoners van het bos te helpen bij het oplossen van de problemen waar ze tegenaan lopen, problemen die vragen om een verandering. Beiden hebben de beste bedoelingen. Professor Aap helpt de inwoners van het bos volgens de traditionele of wel de probleem-georiënteerde methode. Mevrouw Olifant hanteert de Oplossingsgerichte methode.De eerste drie verhalen beschrijven een aantal aannames over verandering en leren; de volgende drie laten zien hoe Oplossingsgericht Werken ingezet kan worden om zelfgestuurd leren in de klas te faciliteren. De laatste drie verhalen beschrijven een aantal Oplossingsgerichte strategieën die ingezet kunnen worden om gedrag in de klas te veranderen en de sfeer te verbeteren.Na ieder verhaal volgen suggesties voor zelfreflectie, creatieve verwerkingsactiviteiten voor in de klas en casussen. Doel van dit boek is om leerkrachten kennis te laten maken met verschillende oplossingsgerichte strategieën en suggesties om die door eigen toevoegingen persoonlijker en daarmee effectiever te maken.Vertrouwen in ieder kind is een uitnodigend boek met direct toepasbaar 'gereedschap' voor de leerkracht en de leerling. Het oplossingsgericht werken is een wetenschappelijk verantwoorde methode, uitstekend geschikt voor toepassing op school.https://www.swpbook.com/boeken/114/onderwijs-algemeen/1954/vertrouwen-in-ieder-kind


Book
Klaskit : tools voor topleraren
Author:
ISBN: 9789082542264 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

WAAROM MOETEN KINDEREN NOG UIT HET HOOFD LEREN? WORD JE DOOR MEER VAKKENNIS AUTOMATISCH EEN BETERE LERAAR? HOE ZET JE EEN HELE KLAS OPTIMAAL AAN HET DENKEN? Lesgeven kun je niet aan de hand van een checklist. Er is geen lijst van recepten die ervoor zorgt dat leerlingen dag na dag een geijkt stappenplan doorlopen en aan het eind van het schooljaar de juiste leerstof kunnen opdreunen. Niet alles werkt bij iedereen met hetzelfde resultaat of in dezelfde context. Maar dat betekent niet dat er geen hulpmiddelen zijn die impact hebben. In dit boek gaat pedagoog Pedro De Bruyckere vanuit die gedachte op zoek naar methoden die écht werken, en onderzoekt hij in welke omstandigheden ze werken, voor welke doelgroep, en waarom. Klaskit levert een praktisch beeld op van wat leren inhoudt en schept overzicht in de massa aan tegenstrijdige ideeën over onderwijs. Want wie onder meer weet hoe je effectieve feedback geeft, hoe je het best een relatie opbouwt met je leerlingen en wat een sterke schoolvisie kan opleveren, heeft de tools in handen om een topleraar te worden.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by